Suurin osa yrityksistä ei tunne taidepohjaisia kehittämismenetelmiä
Pienet ja keskisuuret yritykset etsivät uusia kehittämismenetelmiä, mutta niitä ei tunneta tarpeeksi hyvin. Yrityksistä, jotka eivät koe nykyisten menetelmien olevan tarpeeksi riittäviä, 78 prosenttia ei tunne taidepohjaisia kehittämismenetelmiä.
Vastanneista 30 prosenttia kertoi taidepohjaisten menetelmien olevan liian outoja, jotta ne vastaisivat yrityksen toimialan haasteisiin. Taidepohjaiset menetelmät tunsi entuudestaan yleisellä tasolla 24 prosenttia yrityksistä.
Vastanneiden mielestä viisi tärkeintä yrityksen kehitysaluetta, joissa taidepohjaisia menetelmiä voitaisiin käyttää, olivat myynnin kehittäminen, arvojen luominen, henkilöstön kehittäminen, asiakaskokemuksen kehittäminen sekä strategian kehittäminen ja toimeenpano.
Kyselyssä selvitettiin yritysten kantaa siihen, voivatko taidepohjaiset menetelmät tukea tai korvata perinteisiä yritysten käyttämiä kehittämismenetelmiä. Vastauksia tuli yli 100 yritykseltä ympäri Suomea. Vastanneista yrityksistä 70 prosentilla liikevaihto oli yli 10 miljoonaa euroa. Kyselyn toteutti ryhmä johdon valmentajia ja taidepohjaisten menetelmien asiantuntijoita, Taike sekä Pro Bookers.
Tutkimuksen suunnittelusta vastasi TOO-tiimi: Kook Management, Art Annanolli, Artsense, Neemo Method, Tupu Creative, Talking Drum, New Beat ja Katriina Haikala.
Kyselytutkimuksen tuloksia esiteltiin tarkemmin Taiken ja TOO-verkoston tiimin järjestämässä webinaarissa. Webinaarin voi katsoa tästä linkistä.
Lisätietoja kyselytutkimuksesta tai webinaarista:
Arto Kunnola / Kook Management [email protected] , puh. 045 126 4071 https://www.kookmanagement.fi